Föreläsning



Jag har varit på en väldigt intressant men också lärorik förläsning ikväll! Jag bestämde mig i sista sekund för att följa med, och är nu i efterhand glad över att jag gjorde det. Föreläsningen handlade om kost och hälsa vilket jag tror var nyttigt för oss alla. 

Personligen har jag väldigt dålig koll på vad och i vilken mängd jag bör äta för att må bra och klara av en hel dag! Jag äter ofta för lite vilket innebär att jag nästan somnar och har svårt att koncentrera mig på de sista lektionerna i skolan. Pågrund av att man hoppat lunchen t.ex. 

Men efter den här föreläsningen är mina kunskaper om just kosten betydligt bättre! Jag vet nu vad och när jag bör äta för att klara av att träna och framförallt klara av en hel dag. Vilket är viktigt! Nu är nästa utmaning att försöka leva efter det, vilket nog är det svåra! Men som sagt väldigt intressant!


Bilden är lånad från google.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0