Att leva i skogen, inte min grej!

Ja, vart skall jag börja? Det har varit en upplevelse för livet, men inget jag kommer göra om!För att börja med alla bra saker, så har det varit mysigt,roliga stunder, och har väl lärt mig ett och annat onödigt överlevnads trix! ;) Om vi nu skulle vända på det hela, och se allt de dåliga, en fy helsike natt, spö regn, geggigt, ni kanske börjar förstå?

 

Gårdagen bestod för det mesta bara utav att bygga ihop sitt vindskydd, och fixa sin så kallade plats!Vi blev indelade i grupper, så jag,Emma,Saga,Frida,Gustav,Lars och Quintus var i en grupp! Vårt samarbete var riktigt bra. Vi delade snabbt upp allt som skulle göras, så det gick med farten!

Jag och Emma stod för maten i gruppen. Någon gryta av potatis,morötter och korv skulle göras. Vi lyckades dessvärre spilla ut den så kallade grytan, så det var bara att börja om på nytt igen! Kvällen bestod av lite lekar, grillning av marshmallow och till sist började det även regna! Jippi!

 

Nu till natten! Det regnade in, det fanns stunder jag trodde jag skulle dö! Vi låg som packade sillar, alla frös. Jag är nog en av dom få som fick sova ett par timmar, så skall förmodligen inte klaga så överdrivet! Klockan var väl kvart över 3, då var både jag och Emma klarvakna! Tror även det var 5 minuters paus från regnets sida där, men det övergick snabbt till spö regn igen! Jag sov på dom mest konstiga sätten man kan , hur jag än vred på mig var det liksom oskönt!


Dagen till ära, var det äntligen dags för hemfärd! Först skulle vi fixa eld, äta frukost och riva ner allt vi så fint byggt upp igår! Inget slår känslan av att äntligen komma hem igen. Har jobbat hårt på att komma ifrån den eländiga rök doften! Sovsäcken,liggunderlaget, väskorna fick en plats ute på terrassen, för av vädring! Nu blir det vila! Vi hörs senare! :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0