Visst är det härligt, med trevligt folk!

Alla blir väl glada av omtänksamma ord, komplimanger, goda gärningar. Det kanske bara räcker med ett ” Hej” från en du möter på stan, eller ett roligt sms, chatt, brev eller en trevlig kommentar, för att du skall bli glad?

 

Jag blir glad på de allra lättaste sätten. Jag blir glad av att se folk. När någon hälsar, ett känt som okänt ansikte. Eller låt oss säga såhär, jag blir glad av allt runt omkring mig! Min omgivning får mig att vara glad! Allt det tråkiga som händer, eller hemska man ser, ger mig bara styrka på något sätt! På så sätt försöker jag le, åt allt livet har att bjuda på. Bra som dåliga saker.





Tänkte ge ett exempel på något som kan göra en glad.

 Jag var slarvig och glömde mina vantar på bussen, igår kväll. Det var då början av kvällen, och det grämde mig något så. Att behöva ha kalla och frusta händer hela kvällen. Bara ryser med tanken! Men vad skall man göra? När bussen fortsatt sin runda. Jag hoppades såklart på att någon snäll och ärlig människa skulle hitta mina vantar och lämna fram dom till Busschauffören. Men som tyvärr dom flesta tänker, och även jag den här gången. Så trodde jag att någon mindre ärlig människa skulle ha lagt beslag på mina vantar.

 

När jag sen gick på bussen för att slutligen åka tillbaka till stan. Fångade busschauffören mig, med ett hallå. Jag vände mig om och han frågar lite försiktigt, om jag möjligtvis inte hade glömt mina vantar tidigare ikväll? Jag sken upp som solen!

 

- Han borde få dagens Ros tycker jag! En så simpel sak, gjorde mig glad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0