Mellanstadiet!

 

Fråga: Själv har man bara dåliga minnen där ifrån.. Hade varit kul och läsa lite mer om dom där åren. med bilder och mycket text. om dina bus och sådär! :D




- Tråkigt att du inte har några bra minnen att ta med dig, där ifrån!

 



Ja, vart skall man börja? Jag har så otroligt många minnen där ifrån. Händer ofta att jag och Emma blickar tillbaka och utbringar ett gott skratt. För visst var vi busiga! Jag har vissa minnen som är extra starka, som jag minns varenda detalj. Men det finns även saker som fortfarande är lite oklara. Saker som suddats ut med tiden, men som ändå kommer fram med tiden som går.

 


Vi var ett gäng. Kanske 7-8 stycken, killar som tjejer, vi som höll ihop dom åren vi gick i samma klass. Vissa var äldre, och dom saknade vi såklart då dom började på ny skola, efter sexan. Vi var blandade fyror, femmor och sexor i samma klass, för er som missat det!

 


Vi satt ihop en dans föreställning tillsammans, som föräldrar och skolklasser kom och kollade på. Något vi ägnade mycket tid åt, flera raster i sträck var vi inne och övade. Något som slutligen blev något vi stolt visade upp. Nu i efteråt kan man tycka att det var, rätt enformiga steg och så. Men vi gick trotts allt bara i fyran och femman! :)




Vi ställdes ofta upp som två lag, i vårt så kallade gäng. Killarna mot tjejerna. Då vi kom på de värste bus efter vart annat. Vi limmade fast varandras bänkar, bytte böcker så dom jobbade i varandras böcker, bröt oss in på dom allt konstiga ställena, ställde om klockor. Ja vem vet allt? Skulle jag rabbla upp allt samman, skulle listan bli lång!

 

Vi kom från olika klasser allihop, från en början. Vissa kände varann bättre än andra. Men vi byggde snabbt upp en trygghet och en sammanhållning som få. Nåt som spelade stor roll. Vi lärde oss att tycka om varann och näst intill inga konflikter fanns. Vilket gjorde dom här åren ännu bättre.

 


Visst var det både tråkigt och jobbigt, att efter 7 år på en skola man gillade, behöva lämna! Jag och Emma av slöt med en mer eller mindre härlig regndans på skolavslutningen. Regnet vräkte ner, men det blev som en cool effekt! Haha. Om jag inte minns helt fel, tror jag till och med att en och annan tår slank ner för kinden, den dagen.. Men på nåt sätt var det ett täcken på att vi nu var mogna nog att ta ett nytt steg ut i världen! Dom flesta gick åt samma håll, till samma skola men olika klasser, vissa gick åt helt andra håll. Men har fortfarande kontakt med många av dom här!

Skolavslutningen! " Den stora dagen"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0