Nu så!

Har inte fått tag på alla bilder ännu! Men känner att jag inte längre kan dra ut på det. Så ni får nöja er med dom 3 bilder jag fått tag på, så visar jag fler efter hand! :)

 

Vi hade som sagt en halv dag på brandstationen idag. Vilket var väldigt uppskattat. Vi fick lära oss mycket om eld och fick även en häftig upplevelse på köpet! Vi fick börja med att klä på oss full brandutrustning, för oss tjejer var kläderna på tok för stora. Men det gick fint ändå! Vi fick sen pröva på att släcka eld på en brinnande docka, vilket var väldigt intressant. Fick även släcka brinnande diesel samt bensin, med hjälp av brandsläckare. Jag och Emma prövade även att springa i dräkterna, och kan rätt snabbt konstatera att det är inte lätt! Stackars brandmän, vars jobb är att springa i de.

 

 Tidningen var där under en stor del av dagen, så kan bli kul att se imorgon dagens tidning! Haha!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0