Tack vara ledigheten!

Jag har fått tillbaka både ork och energi! Den har kommit tillbaka efter ungefär en månad på vift. Det var så himla mycket i skolan, läxor, prov, inlämningar.. Jag orkade inte! Mina dagar var enformiga. Skola, plugga, sova .

Jag hade verkligen ingen ork kvar, kändes som jag skulle snubbla på mål linjen.. Men jag ville så gärna klara allt! Jag byggde upp någon slags av press på mig själv, jag var nervös hela dagar, då proven skulle äga rum. Jag var nervös för att slutligen få tillbaka proven. För jag visste, skulle jag få ett sämre betyg än jag tänkt skulle jag bryta ihop. Jag bara väntade på det!

 

Att variera plugget med att även träffa vänner och komma ut i mellan åt, är viktigt.

Det fick mig att må så mycket bättre, för stunden iallafall.

 

Efter en veckas lov, med andra tankar i centrum, laddade batterin och framför allt med nya krafter gick jag till skolan i måndags. Det var som att vända en hand.

 

Den där stressen som så länge legat inom mig, var som bortblåst! Den fanns inte längre. En lättnad har istället lagt bo inom mig.

 

Lovet gav mig mer ork och energi! Jag kan nu koncentrera mig på så mycket mer, än bata skolan. Förut var det bara plugg plugg, plugg som fanns i huvudet på mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0