Skillnaden på en bil & cykel?

Jag har funderat på ganska mycket under dagens gång.. Men en sak har på nåt sätt fastnat i mitt huvud, försökte ta upp det med Emma förut , dock utan framgång.. Så tänkte ta upp det med er här & nu ist. Ni får tro att jag är blåst,knepp,dum ah vad ni vill men de här är mina vardagliga och annorlunda tankar..

Bil & Cykel!?

Cyklar man i en uppförsbacke får man ju ett motstånd, de är väl inget nytt. Men åker man bil i en uppförsbacke vad händer då? Är det någon skillnad för den som kör, eller är de som vanligt. De borde ju vara jobbigare att åka upp i en uppförback än att åka ner för en backe? Förstår ni vad jag menar? Men ändå inte, inte för den som kör kanske. Men för bilen iaf. Samma sak om man har motvind på en cykel då är de sjukt jobbigt & trögt, men på en bil antar jag att man inte känner nån skillnad på med eller mot vind. Att en cykel & en bil är byggda på olika sätt har jag faktikt koll på, men så stor skillnad borde det väl ändå inte vara? Eller är jag helt ute och cyklar nu? Så snälla, nån kan väl berätta hur de ligger till? :) haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0