Smink-tips!

Fråga: Fler tips, de gillas! Hur brukar du sminka dig? Vad använder du för smink? Sånna tips vill jag ha!  

Svar: Skall försöka bli bättre på att tipsa om saker och ting! (:. Eftersom ett sminktips verkar intresant, så fixar jag de på en gång.

En vanlig skoldag brukar jag ha en rätt enkel sminkning. De smink jag då använder är
Foundation, Mascara, och ibland ögonskugga. Hur sminkar jag mig?

1. Försöker att få ett jämnt lager foundation.
2. Lägger på första lagret mascara.
3. Använder ögonfrans-böjare, för att just få lite mer " volym".
4. Tar lite lätt med Foundation på ögonlocken, för att få en lätt grund
5. Brukar oftast ha en ljus ögonskugga över, så som ljusgrå,ljusrosa ex.
6. Slutligen tar jag ännu ett lager mascara.

Som sagt en enkel sminkning, som jag nästan använder var dag! (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0